Start Kurser och info Antagning Kontakta oss FAQ

Ansökning

När du ansöker till allmän kurs på Mimi folkhögskola behöver du bifoga personbevis för studier (finns att ladda ner som pdf på skatteverket.se) och betyg/intyg från tidigare studier. Om du inte har personbevis och betyg i pdf-format går det bra att ta ett tydligt foto av dem och bifoga bilden i ansökan.

Var noga med att uppge rätt kontaktuppgifter eftersom vi vill kunna nå dig för att boka tid för en intervju.

Om du har skyddad identitet ska du ta kontakt med vår studieadministratör (isabell.svedberg@mimifolkhogskola.se) eller rektor (hannes.lundkvist@mimifolkhogskola.se) som hjälper dig med ansökan.

Allmän kurs på grundskole- och gymnasienivå

Dessa kurser är på plats i skolans lokaler på Andra långgatan 29 i Göteborg. Studietakten är 100% och sista ansökningsdag till höstterminen 2023 är fredagen den 31 mars. OBS! Om du skickar in din ansökan efter detta datum kommer den hanteras i mån av plats.

Distanskurser för fontänhusen

Kurserna Vi och världen, Hälsa & balans, Egenmakt & hälsa samt Budget i vardagen är distanskurser som vänder sig till medlemmar på fontänhusen. Kurserna börjar vecka 35 och ansökan är öppen tillsvidare.

När du ansökt

När vi har gått igenom dina inskickade uppgifter kommer vi att höra av oss till dig för att boka tid för intervju. Intervjun sker på plats i skolans lokaler på Andra långgatan 29 i Göteborg. Om du blir ombedd att komplettera din ansökan går det bra att maila in det till info@mimifolkhogskola.se

Skolan kommunicerar med dig via mail (så ha även koll på skräpposten, ibland kan de hamna där) och via meddelanden i Folkhögskolans Mina sidor. För att komma till den sidan kan du klicka på ansökningslänken här bredvid och logga in med de uppgifter du valde när du registrerade dig. Antagningsbesked till allmän kurs lämnas i april (även det via mail och Mina sidor) och höstterminen börjar måndagen den 14 augusti.

Du är hjärtligt välkommen att besöka oss om du är nyfiken på verksamheten. Maila till info@mimifolkhogskola.se för att boka ett studiebesök!